Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

15 november, 2017, 7:11 pm | 1 reactie

Aarnink 'begint gewoon weer op nul'

Marco Aarnink op de markt als verkoper van gordijnen, in de documentaire ‘Vermogens in Nederland’ (klik op afbeelding voor de video)

“Dan verkoop je je bedrijf en dan denk je heel gelukkig te zijn. Maar je koopt een mooi huis en een mooie auto, en dan heb je alles wel gehad. En dan val je ineens in een zwart gat…”.

Marco Aarnink werd niet gelukkig na de verkoop van zijn bedrijf Drukwerkdeal aan Vistaprint in 2014, voor 24 miljoen euro. Hij zinspeelde begin dit jaar dan ook openlijk op een terugkeer in dit interview met De Ondernemer:

“Ik ga weer de drukwerkhoek in, want ik heb daar tien jaar netwerk liggen. Moet ik dan opnieuw tien jaar netwerk opbouwen in een nieuwe markt? Niet om weer hetzelfde te doen, maar om vernieuwend te zijn in aanpak. Sinds ik hiermee bezig ben, heb ik weer energie.”

Eind augustus maakte hij de naam bekend van zijn nieuwe online drukwerkavontuur waarmee hij de internationale markt op het oog heeft: ‘Print.com‘. Die URL kocht hij ‘voor een bedrag met 6 nullen‘, blijkt uit de  RTLZ documentaireserie ‘Vermogens in Nederland’, een initiatief van ABN AMRO MeesPierson. (Kenners van de domeinnamenhandel houden het erop dat het waarschijnlijk om 2 miljoen dollar gaat.) “Veel geld“, vindt ook Aarnink, maar ook “een stok achter de deur”. Want: “Mensen zeggen: ‘ja, jij redt het wel’. Maar ik begin net zo goed als al die andere gasten gewoon op nul.”

In de documentaire vertelt Aarnink over zijn jeugd als zoon van een vrachtwagenchauffeur, zijn eerste werkervaring op de markt als verkoper van gordijnen, het zwarte gat na de verkoop van Drukwerkdeal en over zijn nieuwe onderneming.

1 comment to Aarnink ‘begint gewoon weer op nul’

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Nieuw initiatief

A tot Z Pop-Up

Zie hoe 26 'paper engineers' van over de hele wereld een prachtig pop-up alfabet creëren

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Graphic Means

Herdruk

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.