“Dan verkoop je je bedrijf en dan denk je heel gelukkig te zijn. Maar je koopt een mooi huis en een mooie auto, en dan heb je alles wel gehad. En dan val je ineens in een zwart gat…”.
Marco Aarnink werd niet gelukkig na de verkoop van zijn bedrijf Drukwerkdeal aan Vistaprint in 2014, voor 24 miljoen euro. Hij zinspeelde begin dit jaar dan ook openlijk op een terugkeer in dit interview met De Ondernemer:
“Ik ga weer de drukwerkhoek in, want ik heb daar tien jaar netwerk liggen. Moet ik dan opnieuw tien jaar netwerk opbouwen in een nieuwe markt? Niet om weer hetzelfde te doen, maar om vernieuwend te zijn in aanpak. Sinds ik hiermee bezig ben, heb ik weer energie.”
Eind augustus maakte hij de naam bekend van zijn nieuwe online drukwerkavontuur waarmee hij de internationale markt op het oog heeft: ‘Print.com‘. Die URL kocht hij ‘voor een bedrag met 6 nullen‘, blijkt uit de RTLZ documentaireserie ‘Vermogens in Nederland’, een initiatief van ABN AMRO MeesPierson. (Kenners van de domeinnamenhandel houden het erop dat het waarschijnlijk om 2 miljoen dollar gaat.) “Veel geld“, vindt ook Aarnink, maar ook “een stok achter de deur”. Want: “Mensen zeggen: ‘ja, jij redt het wel’. Maar ik begin net zo goed als al die andere gasten gewoon op nul.”
In de documentaire vertelt Aarnink over zijn jeugd als zoon van een vrachtwagenchauffeur, zijn eerste werkervaring op de markt als verkoper van gordijnen, het zwarte gat na de verkoop van Drukwerkdeal en over zijn nieuwe onderneming.
mooi mens