Heidelberg gebruikte de presentatie van de halfjaarcijfers – de persenfabrikant lijkt dit boekjaar eindelijk op weg naar zwarte cijfers – om begin november een krachtenbundeling met het Japanse Fujifilm op het gebied van inkjet aan te kondigen. Het zegt ook in de markt van digitaal drukken ‘een wereldspeler’ te willen worden en CEO Gerold Linzbach, nu ruim een jaar aan het roer bij ’s werelds grootste persenbouwer, zet er vaart achter: “Binnen drie jaar voorzien we in deze markt een verkooppotentieel voor Heidelberg van meer dan 200 miljoen euro.” (Ter vergelijking: in 2012/2013 noteerde Heidelberg in totaal ruim 2,7 miljard euro aan verkopen en dat bedrag wordt dit boekjaar naar verwachting geëvenaard.)
Hoewel de ambities van Heidelberg en Fujifilm duidelijk zijn, roept de nieuwe samenwerking ook vragen op. Is er bijvoorbeeld niet overwogen om partner Ricoh te betrekken in de inkjet-plannen? En hoe nu verder met het tijdens Drupa aangekondigde partnerschap met Landa, over de toepassing van diens nano-printtechnologie? [Lees de antwoorden en het volledige artikel op GrafimediaWereld.nl]
Geef een reactie