Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

14 november, 2013, 9:48 am | -

Ook Heidelberg ziet toekomst in inkjet

Heidelberg gebruikte de presentatie van de halfjaarcijfers – de persenfabrikant lijkt dit boekjaar eindelijk op weg naar zwarte cijfers – om begin november een krachtenbundeling met het Japanse Fujifilm op het gebied van inkjet aan te kondigen. Het zegt ook in de markt van digitaal drukken ‘een wereldspeler’ te willen worden en CEO Gerold Linzbach, nu ruim een jaar aan het roer bij ’s werelds grootste persenbouwer, zet er vaart achter: “Binnen drie jaar voorzien we in deze markt een verkooppotentieel voor Heidelberg van meer dan 200 miljoen euro.” (Ter vergelijking: in 2012/2013 noteerde Heidelberg in totaal ruim 2,7 miljard euro aan verkopen en dat bedrag wordt dit boekjaar naar verwachting geëvenaard.)

Hoewel de ambities van Heidelberg en Fujifilm duidelijk zijn, roept de nieuwe samenwerking ook vragen op. Is er bijvoorbeeld niet overwogen om partner Ricoh te betrekken in de inkjet-plannen? En hoe nu verder met het tijdens Drupa aangekondigde partnerschap met Landa, over de toepassing van diens nano-printtechnologie? [Lees de antwoorden en het volledige artikel op GrafimediaWereld.nl]

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.