Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

17 mei, 2013, 7:39 pm | -

Waarom de drukdoos niet werkt

Grafische ondernemers die op het punt staan de koers te verleggen, doen er goed aan het deze week verschenen rapport ‘Grafische industrie, onder druk’ van branchespecialist Richard van Hoorn te lezen. Hij houdt daarin tien mogelijke toekomststrategieën tegen het licht en stelt dat vijf ervan in een doodlopende straat eindigen: “De drukdoos werkt niet”.

In ‘Grafische industrie, onder druk’ beantwoordt Van Hoorn de vraag ‘Welke richting moeten we kiezen?’ met een analyse van tien toekomststrategieën. Telkens beoordeelt hij ze als mogelijke ‘Snelweg’ of als dreigende ‘Doodlopende straat’. Opvallend detail: in 2009 schreef hij in zijn rapport ‘Nieuwe drukvormen’ nog: “Steeds meer drukkerijen ontdekken de kracht van franchiseformules, samenwerkingsverbanden of groepsvorming.” Dat blijkt, vier jaar later, toch geen verstandige strategie, want Van Hoorn stelt nu: “Samenwerkingsverbanden, franchiseconcepten en groepen van drukkerijen hebben hun langste tijd gehad.” [Lees meer op GrafimediaWereld]

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.