Boekdrukkunst  Fokke & Sukke canon
Bigger than you think  Campagne “Print Powers America”
Druk plaat
_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957) GreatBookRobbery  Oude boeken geroofd
|
17 mei, 2013, 7:39 pm | Waarom de drukdoos niet werkt
Grafische ondernemers die op het punt staan de koers te verleggen, doen er goed aan het deze week verschenen rapport ‘Grafische industrie, onder druk’ van branchespecialist Richard van Hoorn te lezen. Hij houdt daarin tien mogelijke toekomststrategieën tegen het licht en stelt dat vijf ervan in een doodlopende straat eindigen: “De drukdoos werkt niet”.
In ‘Grafische industrie, onder druk’ beantwoordt Van Hoorn de vraag ‘Welke richting moeten we kiezen?’ met een analyse van tien toekomststrategieën. Telkens beoordeelt hij ze als mogelijke ‘Snelweg’ of als dreigende ‘Doodlopende straat’. Opvallend detail: in 2009 schreef hij in zijn rapport ‘Nieuwe drukvormen’ nog: “Steeds meer drukkerijen ontdekken de kracht van franchiseformules, samenwerkingsverbanden of groepsvorming.” Dat blijkt, vier jaar later, toch geen verstandige strategie, want Van Hoorn stelt nu: “Samenwerkingsverbanden, franchiseconcepten en groepen van drukkerijen hebben hun langste tijd gehad.” [Lees meer op GrafimediaWereld]
Lees meer:- Dreigende 'tsunami aan faillisementen' 8 juli 2010 Tim de Kraker stuurde deze week een persbericht uit over de samenwerking tussen Dravik, Ricoh en Richard van Hoorn, waarbij deze partners "grafische ondernemers ondersteunen…
- Collegiale normen? 12 maart 2010 De oplaaiende discussie over faillissementen en doorstarts in de grafische industrie, en de rol die de Koninklijke branchevereniging KVGO daarin zou moeten spelen, doet denken…
- De 'P' in Web-to-Print 16 april 2013 "Web-to-Print is een naam waar de industrie wel van begrijpt wat het doet, maar Web-to-Print zou niet de naam moeten zijn voor de toekomst.” Strategy…
|
#PastPrintFuture  Over 25 jaar digitaal drukken
Radiografisch
podcast Grafische Gesprekken
#happydrupa
The 'happy drupa' Playmobil figurines
were a souvenir from drupa 1982.
In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.
|
Nog meer over deze categorie
|
Geef een reactie