Boekdrukkunst Fokke & Sukke canon
Bigger than you think Campagne “Print Powers America”
Druk plaat
_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957) GreatBookRobbery Oude boeken geroofd
|
16 april, 2013, 4:52 pm | De ‘P’ in Web-to-Print
“Web-to-Print is een naam waar de industrie wel van begrijpt wat het doet, maar Web-to-Print zou niet de naam moeten zijn voor de toekomst.” Strategy Partners Nederland stelde ter gelegenheid van het W2P2013-evenement een ‘white paper’ op en concludeert dat Web-to-Print over vijf jaar waarschijnlijk geen Web-to-Print meer heet: “Vooral de ‘P’ wordt betwijfeld.”
‘Is Web-to-Print nu echt klaar voor de eindgebruiker?’. Dat is de vraag die Strategy Partners Nederland wil beantwoorden met haar rapport. Twintig jaar nadat het online bestellen van drukwerk tot de technische mogelijkheden behoorde, is dat inderdaad een interessante vraag. Maar gek genoeg blijkt nergens in het rapport of die nu ook daadwerkelijk aan de eindgebruiker is gesteld. [Lees meer op GrafimediaWereld]
Lees meer:- Nike kringloopschoenen 4 januari 2011 Nike maakt schoenen van tijdschriften die door de papierversnipperaar zijn gehaald. De limited edition damessportschoen wordt in China en Europa op de markt gebracht, onder…
- 'House of Print' blijkt luchtkasteel 23 april 2012 De plannen zagen er veelbelovend uit en initiator Robbert Jan Blekemolen was ervan overtuigd dat zijn 'House of Print' - te verrijzen vlak naast de…
- GPB Media 'op eigen benen' 14 oktober 2010 Voormalig Thieme-onderdeel GPB in Leiderdorp staat weer op eigen benen. Onder de naam GPB Media is het daarmee, na MBP, het tweede bedrijf dat na…
|
#PastPrintFuture Over 25 jaar digitaal drukken
Radiografisch
podcast Grafische Gesprekken
#happydrupa
The 'happy drupa' Playmobil figurines
were a souvenir from drupa 1982.
In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.
|
Nog meer over deze categorie
|
Ik ben blij dat er nu een dergelijk uitgebreid Nederlandstalig document beschikbaar is. Geweldig dat Oscar die taak op zich heeft willen nemen. Veel zaken komen ter sprake maar ik mis – volgens mij – twee onderwerpen.
— Waarom komt de invloed van het gangprinten of verzameldrukken (tot 120 x 160 cm groot) hier niet aan de orde? Dat fenomeen (mede mogelijk gemaakt door de PDF- en drukwerkoptimalisering met behulp van standaards als ISO 12647) komt niet of nauwelijks ter sprake.
De internationaal opererende organisaties als Cewe Print en Flyeralarm halen overal orders vandaan en zijn tegelijkertijd toeleveranciers aan drukkers, drukwerkinkooporganisaties, prepressbedrijven en ontwerpers. Die verzameldrukkers exporteren veel en de kwantitatieve invloed daarvan komt nergens in het onderzoek naar voren. Door de invloed van de grootformaatverzameldrukkers (vanaf 70 tot ruim 160 cm vellengte) zijn er grote veranderingen ontstaan in de distributie van kleinformaat persen, afwerkmachines en papier. Daarnaast hadden ze ook invloed op de verkoop van standaard CMYK-inkten. Dit soort wijzigingen mag – volgens mij – in een strategisch rapport niet ontbreken.
— Een ander fenomeen dat mij belangrijk lijkt is de noodzaak om te kunnen voldoen aan eenduidige kwaliteitseisen. De installatie van een W2P-systeem en het tegelijkertijd gebruikmaken van de voordelen van ‘gangprint’ kan uitsluitend als men zeer consistent de kwaliteit kan handhaven en de faalkosten minimaal zijn. Een Duitse W2P-drukker zei eens: “De opbrengst van 20 orders wordt bij ons tenietgedaan door één afgekeurde of geretourneerde opdracht!”
Die risico’s komen – denk ik – in deze ‘white paper’ onvoldoende aan bod.
Ik begrijp natuurlijk ook wel dat het onderwerp van dit specifieke rapport betrekking heeft op producten die zowel drukpersen als op printers kunnen worden vervaardigd. Aangezien het hier om de beoordelingen van KVGO- en CMBO-leden gaat is dit aspect in deze omgeving belangrijk.