Boekdrukkunst

Historische e-Canon van Fokke & Sukke (2007)

‘Lees verder’

De derde hard cover editie van ‘Lees verder’ met een selectie van artikelen, berichten, tweets en columns van Ed Boogaard over het grafische vak in 2016

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)
15 april, 2013, 11:26 pm | -

PrintPower kan Compres niet redden

[update 1 mei 2013] Het Hilversumse ManagementMedia, uitgever van o.a. vakblad Graficus, heeft de activa van de failliete uitgeverij Compres overgenomen: “Concreet betekent dit het einde van de titels Compres, Pers en PrintBuyer.” Hoewel ‘Print Power Magazine‘ (dat begin april voor het eerst door Uitgeverij Compres werd geproduceerd – zie onderstaand bericht) in dat rijtje niet wordt genoemd, verwijst de website Printpowermagazine inmiddels naar het door ManagementMedia uitgegeven ‘PrintMatters‘.  Onduidelijk is of de website ‘DrukDomein.nl‘ (die op 1 maart 2012 door Uitgeverij Compres werd ingelijfd) ook tot de overgenomen activa behoort. ManagementMedia nam eerder ook het abonneebestand van het gestaakte Grafisch Weekblad (GW) over. Ook werd begin maart DZONE door ManagementMedia toegevoegd aan Publish.

*

*

http://monsterkamer.nl/files/2013/04/PPM-01-cover.jpg

Eerste (en laatste) editie van Print Power magazine

Na een week verblijf in grafisch buitenland – met een tweedaags bezoek aan Brussel op invitatie van Ricoh en aansluitend een tweedaagse reis richting de Zweedse drukkerij ParaJett op uitnodiging van Xeikon (maar daarover later allemaal meer) – trof ik weer thuis een flink pak drukwerk op mijn deurmat. Daarin onder andere de vakbladen Pers en PrintBuyer, beiden vergezeld van de catalogus van de Kalenderwedstrijd en van de eerste editie van het nieuwe PrintPower magazine. Alleen Compres ontbrak nog in dat rijtje – en dat was niet toevallig.

Vlak voor mijn vertrek ving ik, via Twitter, al de eerste berichten op over een  faillissement van Uitgeverij Compres. Een betrokkene bevestigde me dat uitgever Wim Findhammer, na verschillende reorganisaties, inderdaad de handdoek in de ring had moeten gooien – uitgerekend in de week dat het slim bedachte en gepositioneerde PrintPower magazine voor het eerst verscheen, in een oplage van liefst 120.000 exemplaren.

Na 38 jaargangen Compres, 26 jaargangen Pers en 24 jaargangen PrintBuyer verliest de grafische industrie opnieuw belangrijke bronnen van vakinformatie, nadat eind vorig jaar al Grafisch Weekblad ophield te verschijnen.

Adverteren in print levert rendement op. Print is effectief en kent een hoge ROI“, schreef PrintPower magazine – mede mogelijk gemaakt door Print Power Nederland. Het mocht niet baten.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Bilderdijklezing2017

'Het Geheim van de Klare Lijn' – door Joost Swarte op 15 december 2017 te Haarlem

Grafisch Nieuwjaar

Feest op 12 januari 2018 – Nu kaarten bestellen

PrintPaktLive2017

Terugblik in 20 video's

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd