Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

10 februari, 2013, 10:59 am | -

Greenpeace blij met APP-belofte

Greenpeace is blij met de belofte van Asian Pulp & Paper (APP) om, na talloze protestacties, nu eindelijk een einde te maken aan haar ontbossingspraktijken: “Hier hebben we jaren aan gewerkt”. Toch blijft de milieuorganisatie waakzaam: APP heeft al vaker beloftes gebroken.


[VIDEO] Greenpeace-video uit 2012 waarin Ken zijn geliefde Barbie dumpt vanwege haar onverantwoorde papierkeuze

Hoewel APP de beschuldigingen over ontbossing in tropische regenwouden steeds ontkende en zichzelf graag als ‘duurzaam’ profileerde, wist Greenpeace grote merken zoals Adidas, Lego, Unilever en Mattel er wel degelijk van te overtuigen hun banden met de papierfabrikant te verbreken. Kennelijk heeft die publicitaire druk er nu toch voor gezorgd dat APP officieel heeft aangekondigd te stoppen met ontbossingspraktijken. Bustar Maitar, die leiding geeft aan de Forest Campaign van Greenpeace in Indonesië, is blij met die toezegging, maar blijft kritisch:

“We moeten deze beslissing wel in perspectief plaatsen. Het blijft een feit dat APP inmiddels grote gebieden regenwoud heeft ontbost om daar productiebossen aan te kunnen leggen. Daarbij zijn de laatste jaren tienduizenden hectaren regenwoud verloren gegaan. Hoewel er nu bij APP echte veranderingen worden doorgevoerd en ik daardoor hoopvol ben over de toekomst, moeten we niet vergeten dat dit al jaren eerder had moeten gebeuren.”

En de strijd is nog niet gestreden. Nu APP is bijgedraaid, richt Greenpeace haar pijlen op APP’s grootste concurrent in Indonesië: Asia Pacific Resources International Limited (APRIL). In een brief kondigt Greenpeace aan dat het klanten van APRIL gaat informeren over het verschil tussen het nieuwe beleid van APP en dat van APRIL.

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.