Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

11 oktober, 2012, 7:28 pm | -

Sharp lonkt naar grafische markt

[update 7 september 2013]

Sharp maakt belofte waar en lanceert, in partnerschap met EFI, de MX-6500N en MX-7500N Pro productieprinters tijdens de Amerikaanse grafische vakbeurs Print13 (8-12 september 2013, Chicago)

*

[update 6 november 2012]

Sharp reageert op negatieve berichtgeving rond financiële situatie: “Misleidend en uit zijn context gehaald [lees onderaan verder voor complete reactie, EBb]

*

De 'Hercules' van Sharp

Drupa kwam nog te vroeg, evenals de Grafische Vakbeurs 2013 in Gorinchem. Maar halverwege volgend jaar moet het écht gaan gebeuren: dan betreedt Sharp – nu toch nog voornamelijk bekend als sponsor van het WEK voetbal en fabrikant van LCD-schermen – ook de grafische printmarkt. Eerder deze week vierde Sharp Europe het 100-jarig bestaan van het Japanse moederbedrijf met de bekendmaking van een nieuwe strategie en nieuwe producten. Tijdens dit evenement in het Spaanse Tarragona waren ook de productieprinters voor de grafische industrie reeds te zien, inclusief modulaire afwerkapparatuur – ook al droegen de nieuwe, voorlopig ‘Hercules‘ genoemde full colour machines (maximale snelheid: 120 75 afdrukken per minuut) nog een badge met de code-aanduiding MX-0000 en werden er nog geen producties op gedemonstreerd.

Sharp kondigde aan ‘to take the production printing market by storm‘, en het lijkt dan ook waarschijnlijk dat Ipex 2014 op een nieuwe exposant mag rekenen.

*

Sharp stuurde op 6 november een reactie op de negatieve berichtgeving rond de financiële situatie bij Sharp:

“De mediaspeculaties van de afgelopen dagen over de toekomst van Sharp zijn gebaseerd op een misleidende en uit zijn context gehaalde uitspraak uit het halfjaarlijkse financiële rapport van donderdag 1 november 2012. De oorspronkelijke boodschap was duidelijk positief: Sharp blijft toegewijd werken aan een toekomstige groei van het bedrijf en neemt de nodige stappen om deze groei te verzekeren.

Een stijging in de wereldwijde verkopen, met als gevolg een verbetering van het operationeel resultaat, en een afname van de voorraad van 30% in de periode juli tot en met september, zijn duidelijke indicatoren dat de wereldwijde herstructurering van Sharp een positief effect heeft en dat we goed op weg zijn om in de tweede helft van het jaar een positief operationeel resultaat te boeken.

Deze verbeteringen zijn lokaal al te merken in Europa, waar we onze algemene omzetdoelstellingen voor oktober hebben bereikt. De Europese herstructurering is inmiddels in een vergevorderd stadium, en we zijn vastbesloten om de winstgevendheid voor Sharp Europa te herstellen.

De gezondheid van onze marktpositie op lange termijn werd in september nog eens onderstreept, toen Sharp Corporation een lening wist af te sluiten met twee Japanse banken. Dit benadrukt niet alleen een sterk vertrouwen in de vooropgestelde  herstructureringsplannen, maar ook ons vermogen als technologiespeler om innovatieve technologie te blijven ontwikkelen die een vraag op de markt stimuleert.”

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.