‘De oude rollen gaan eruit, we gaan over op nieuwe.’
De recente reorganisatie bij Thijsen Media Groep (TMG), waarbij volgens vakblad GW enkele rotatiepersen worden stilgezet en 19 mensen hun baan verliezen, wordt gevolgd door een koerswijziging bij de reclamefolderspecialist. In De Gelderlander kondigt directeur Onno Thijsen het programma ‘Return on Ink‘ aan, dat op 20 september gepresenteerd zal worden:
“We kunnen een folder veel persoonlijker maken, of ook meer gericht op de regio. Dat vergroot de attentiewaarde. Om dat te kunnen realiseren, hebben we een nieuwe technologie van drukken nodig. De oude rollen gaan eruit, we gaan over op nieuwe. Bovendien levert het nieuwe concept kostenbesparing op voor onze opdrachtgevers.”
Thijsen lijkt daarmee te zinspelen op een mogelijke omvangrijke investering in (inkjet)printtechnologie. Al in 2010 ging TMG van start met de verkenning van de mogelijkheden van printtechnologie met de investering in een Kodak Nexpress. In een interview met vakblad VIP/doc vertelde destijds Renato de Koning, Consultant Digital Services bij TMG:
“Ik blijf geloven in huis-aan-huis drukwerk, maar zie zeker toekomst voor gesegmenteerde en verregaand gepersonaliseerde mailings. Je zult consumenten steeds vaker via verschillende kanalen moeten zien te benaderen. (…) Met investeringen in software en digitale druktechniek zijn wij straks in staat onze klanten optimaal te bedienen. We volgen de ontwikkelingen in bijvoorbeeld inkjet op de voet. Die gaan binnen vijf jaar voor grote veranderingen zorgen.”
[update 20 september 2012] Directeur Onno Thijsen maakte op 20 september tijdens het ‘Return On Ink’ evenement voor een gezelschap van klanten en prospects bekend dat Kodak Prosper S20 inkjetkoppen zullen worden ingebouwd op twee bestaande rotatiepersen. Daarmee kan in full colour variabele informatie worden toegevoegd aan de reclamefolders die van de persen rollen.
Geef een reactie