Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

24 juli, 2012, 10:13 pm | -

Nieuwe koers Thijsen Media Groep

‘De oude rollen gaan eruit, we gaan over op nieuwe.’

De recente reorganisatie bij Thijsen Media Groep (TMG), waarbij volgens vakblad GW enkele rotatiepersen worden stilgezet en 19 mensen hun baan verliezen, wordt gevolgd door een koerswijziging bij de reclamefolderspecialist. In De Gelderlander kondigt directeur Onno Thijsen het programma ‘Return on Ink‘ aan, dat op 20 september gepresenteerd zal worden:

“We kunnen een folder veel persoonlijker maken, of ook meer gericht op de regio. Dat vergroot de attentiewaarde. Om dat te kunnen realiseren, hebben we een nieuwe technologie van drukken nodig. De oude rollen gaan eruit, we gaan over op nieuwe. Bovendien levert het nieuwe concept kostenbesparing op voor onze opdrachtgevers.”

Thijsen lijkt daarmee te zinspelen op een mogelijke omvangrijke investering in (inkjet)printtechnologie. Al in 2010 ging TMG van start met de verkenning van de mogelijkheden van printtechnologie met de investering in een Kodak Nexpress. In een interview met vakblad VIP/doc vertelde destijds Renato de Koning, Consultant Digital Services bij TMG:

“Ik blijf geloven in huis-aan-huis drukwerk, maar zie zeker toekomst voor gesegmenteerde en verregaand gepersonaliseerde mailings. Je zult consumenten steeds vaker via verschillende kanalen moeten zien te benaderen. (…) Met investeringen in software en digitale druktechniek zijn wij straks in staat onze klanten optimaal te bedienen. We volgen de ontwikkelingen in bijvoorbeeld inkjet op de voet. Die gaan binnen vijf jaar voor grote veranderingen zorgen.”

[update 20 september 2012] Directeur Onno Thijsen maakte op 20 september tijdens het ‘Return On Ink’ evenement voor een gezelschap van klanten en prospects bekend dat  Kodak Prosper S20 inkjetkoppen zullen worden ingebouwd op twee bestaande rotatiepersen. Daarmee kan in full colour variabele informatie worden toegevoegd aan de reclamefolders die van de persen rollen.

[update 4 januari 2014] ‘Financiële herstructurering’ Thijsen Media Groep

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.