Kan drupa 2016 niet wat korter? Na de afgelopen editie, met 20 procent minder bezoekers dan in 2008, staat de lengte van de veertiendaagse beurs ter discussie. In vakblad Deutscher Drucker (#21) stelt Drupa-directeur Manuel Mataré dat hem dat niet verbaasd: “Die discussie speelt al zolang Drupa bestaat. Overigens: helemaal in het begin duurde de beurs drie weken.” Toch gaat hij nu opnieuw het gesprek aan met de exposanten: “Maar een verkorting tot minder dan tien dagen is wat Messe Düsseldorf betreft onbespreekbaar.” Mataré denkt dat het zal uitdraaien op 10, 11 of 12 beursdagen: “Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 5-2-5-model, dus met vijf werkdagen, dan een weekend en dan nog eens vijf werkdagen.”
[update 5 juli 2012] Op Twitter blijkt een voorkeur voor nóg wat korter:
@edboogaard : 10 dagen levert voor de exposanten de beste ROI op
— Tim Van den Bossche (@TimVdBossche) July 5, 2012
(Tim Van den Bossche, AGFA)
https://twitter.com/KeesMulder/status/220596224628240384
(Kees Mulder, Screen)
Geef een reactie