Overheid koopt 100 procent duurzaam drukwerk en papier
In 2007 kondigde milieuminister Cramer aan dat de rijksoverheid in 2010 ‘100% duurzaam‘ wilde inkopen. Ook voor papier en drukwerk werden criteria opgesteld. Eind vorige maand maakte staatssecretaris Atsma (Infrastructuur en Milieu) bekend dat die doelstelling inderdaad (nagenoeg) gehaald is: het rijk realiseerde 99,8% duurzaam inkopen. Voor papier en drukwerk lag dat percentage zelfs al op 100%. (Lees verder op Grafimediawereld.nl)
Lees meer:
Duurzaam inkopende overheid gaat C2C stimuleren 10 maart 2010 Eind januari blijkt 'versie 1.4' van de 'Criteria voor duurzaam inkopen van Drukwerk' te zijn verschenen. Deze door SenterNovem opgestelde wensen en eisen moeten de…
Criteria 2.0 plaatsen duurzame drukwerkinkoper voor dilemma 21 augustus 2013 “Vervang drukwerk door elektronische communicatie” luidde tot voor kort de eerste aanbeveling in de door de overheid gehanteerde criteria voor het duurzaam inkopen van drukwerk.…
Kopperen 11 januari 2010 Het was vandaag Koppermaandag en de kersverse KVGO voorzitter, Cees Verweij, kon dus aan de slag met een speech. Bij het uitreiken van de Kopperprent…
Ik ben blij dat ook na de opheffing van het Ministerie van Milieu dit doorgaat: drukken op duurzaam papier.
Het geeft een klein beetje hoop op aandacht voor duurzaamheid bij de overheid, ook nu nog.
Zie hoe 26 'paper engineers' van over de hele wereld een prachtig pop-up alfabet creëren
Laatste Graficus
Na 101 jaar houdt vakblad op te bestaan
#pastprintfuture
Over 25 jaar digitaal drukken
Radiografisch
podcast Grafische Gesprekken
Ja Sticker
Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’
Graphic Means
Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.
Klik op de afbeelding voor de trailer.
Herdruk
"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"
#happydrupa
The 'happy drupa' Playmobil figurines
were a souvenir from drupa 1982.
In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.
THE ORIGINAL? Honda Motorbikes Brazil – 2001 “Everyone’s born dreaming of a Honda” Agency : DM9 DDB Sao paulo (Brazil) LESS ORIGINAL Honda Motorbikes Spain – 2019 “The power of love” Agency : Made in Space (Spain)
THE ORIGINAL? Stockholm Pide – 2013 “The fight for LGBT rights continues. #GoWest” Source : Adsoftheworld Agency : M&C Saatchi Stockholm (Sweden) LESS ORIGINAL Aviatur – LGBT Pride Day – 2019 “Love is celebrated. Even where it’s forbidden” Source : Adsoftheworld Agency : Sancho BBDO Bogota (Colombia)
De eerste zes studenten van de Master Journalistiek van de Rijksuniversiteit Groningen zijn begonnen aan de ‘profilering online’. En we doen meteen iets bijzonders. De zes gaan, elk via een eigen thema, aan de slag met onderwerpen die van belang zijn in de belevingswereld van jongeren tot pakweg 35 jaar. Dat doen ze door heel goed gebruik […]
Ik ben blij dat ook na de opheffing van het Ministerie van Milieu dit doorgaat: drukken op duurzaam papier.
Het geeft een klein beetje hoop op aandacht voor duurzaamheid bij de overheid, ook nu nog.
Janna Postma