[update 01/03/2011] KBA kondigt ‘digitale persen’ aan voor drupa 21012, met gebruik van RR Donnelley’s inkjet-op-offsetpersen technologie
*
[update 24/02/2011] Kodak en Konica Minolta kondigen uitbreiding wereldwijd partnerschap aan
*
![Ricoh and Heidelberg Ricoh and Heidelberg](https://www.heidelberg.com/www/binaries/bin/images/shared/mb/TeamSite/dotcom/all/press_lounge/company/general/110223_1_handshake_JPG_170.jpg)
Mr. Shiro Kondo, President en CEO van Ricoh (Links) schudt Bernhard Schreier, CEO van Heidelberg, de hand
Heidelberg kondigde tijdens Ipex 2010 al aan terug te zullen keren in ‘digital print‘ en beloofde voor het eind van het jaar bekend te maken met wie ze dat ging doen. Eind 2010 werd duidelijk dat Heidelberg op het einde van haar (gebroken) fiscale jaar had geduid – en vandaag onthulde het Ricoh als haar wereldwijde digitale partner.
Het partnerschap zal tijdens de vakbeurs digi:media, begin april in Düsseldorf, officieel worden beklonken – Heidelberg zal vanaf dat moment Ricoh’s topmodel Pro C901 Graphic Arts Edition in het portfolio opnemen. De persenfabrikant mikt in eerste instantie op de Duitse en Engelse markt, maar wil volgend jaar tijdens drupa 2012 wereldwijd actief zijn in ‘digital print’.
Geef een reactie