Boekdrukkunst

Historische e-Canon van Fokke & Sukke (2007)

‘Lees verder’

De derde hard cover editie van ‘Lees verder’ met een selectie van artikelen, berichten, tweets en columns van Ed Boogaard over het grafische vak in 2016

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)
13 oktober, 2010, 1:45 pm | 1 reactie

Open brief “Niet Zonder Ons” aan Thieme-curator

De Onderlinge Vereniging van Crediteuren “Niet Zonder Ons” heeft in een open brief aan Thieme-curator Jongepier de doelstellingen van de Vereniging uiteen gezet: “Wij meenden u hierop attent te moeten maken aangezien één en ander van invloed kan zijn op de hoogte van de Goodwill som.”

“De vraag van De Onderlinge is namelijk een eenvoudige. Wij willen een gesprek met de doorstartende partijen om te zorgen dat de belangen van onze leden optimaal ter sprake komen. Wij realiseren ons dat van een volledige betaling van de verenigde vorderingen geen sprake kan zijn. Toch zal de doorstartende partij daar visie op dienen te ontwikkelen die onze leden tot tevredenheid stemt.”

Lees hier de complete brief.

1 comment to Open brief “Niet Zonder Ons” aan Thieme-curator

• BIEDER (bij EBb bekend)

De afgelopen dagen is door veel partijen geprobeerd een bod te doen op onderdelen van de Thieme groep. Daar zaten natuurlijk de standaard koopjesjagers bij die de tent(en) wilde uitmelken.

Er zijn echter ook enkele zeer serieuze partijen geweest die een bod hebben gedaan met zoveel mogelijk behoud van werkgelegenheid, waaronder wij als investeringsgroep. Onze groep (naam bij EBb bekend) heeft op een aantal vestigingen een bod gedaan met behoud van minimaal 75 arbeidsplaatsen, gedeeltelijk de machines etc.

Naast dat wij eerst 7 dagen hebben moeten wachten op een reactie van de curator hebben wij afgelopen vrijdag een NDA ontvangen en getekend. Daarop is zeer slechte en onvolledige informatie gestuurd, namelijk cijfers 2010. Geen informatie over debiteuren, crediteuren, contracten, salarissen etc. Hoe kan je dan werkelijk een goede bieding doen? Dit moest zelfs met een onvoorwaardelijk karakter, oftewel betalen wat je zegt en daarna de sleutel.

Toch hebben wij besloten te bieden, en wel afgelopen dinsdag. Hierop hebben wij tot vandaag (vrijdag) geen enkele reactie gehad van de curator. Wij hebben ongeveer 20 keer gebeld en tevens gemaild.

Wij vinden dit gehele traject werkelijk een aanfluiting en een schande. Te meer daar wij serieus met de materie zijn omgegaan. Je zou kunnen vermoeden dat er een vooropgezet spel gaande is en partijen weglopen met een koopje.
    Dit is tekenend voor de cultuur binnen de grafische industrie.
    Ik wens iedereen veel succes in de toekomst en hoop dat iedereen een baan vindt.