Boekdrukkunst

Historische e-Canon van Fokke & Sukke (2007)

Mee op vakantie

De derde hard cover editie van ‘Lees verder’ met een selectie van artikelen, berichten, tweets en columns van Ed Boogaard over het grafische vak in 2016

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)
30 mei, 2010, 4:09 pm | -

Brievenbusfolder favoriet

Eind vorige week vond De Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. De folder blijkt nog altijd een populair medium: de mediabestedingen en het marktaandeel groeiden vorig jaar.

De brutomediabestedingen van de folder stegen met 2,4%. Het marktaandeel nam toe naar 9,1%. Nieuw in de Top-10 adverteerders waren Kruidvat en Schuitema. De branche Retail liet een opvallende 5,5% stijging te zien. Nielsen Media Research meet deze bestedingen. Zij vermelden dat het laatste kwartaal 2009 tekenen van voorzichtig herstel liet zien.

De internetfolder wint terrein

Jeannetta Berghahn van markt- en opninieonderzoeksbureau Team Vier presenteerde de actuele ‘Facts & Figures’. De waardering voor folders is van een 7,1 in 2008 gestegen naar een 7,3 in 2009. En 7 van de 10 ondervraagden zouden het missen als er geen ongeadresseerde brievenbusreclame meer zou zijn. Weliswaar lijkt de internetfolder licht terrein te winnen, maar de papieren folder blijft favoriet.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Keerpunt

ING: 'Grafische industrie kan weer omhoog kijken'

Nieuwe Nike

A typographic ode to London Transport’s typeface, Johnston100

Dutch Design Week

Terugblik in 22 video's