Boekdrukkunst

Historische e-Canon van Fokke & Sukke (2007)

Bigger than you think

Campagne "Print Powers America"

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd
30 mei, 2010, 4:09 pm | -

Brievenbusfolder favoriet

Eind vorige week vond De Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. De folder blijkt nog altijd een populair medium: de mediabestedingen en het marktaandeel groeiden vorig jaar.

De brutomediabestedingen van de folder stegen met 2,4%. Het marktaandeel nam toe naar 9,1%. Nieuw in de Top-10 adverteerders waren Kruidvat en Schuitema. De branche Retail liet een opvallende 5,5% stijging te zien. Nielsen Media Research meet deze bestedingen. Zij vermelden dat het laatste kwartaal 2009 tekenen van voorzichtig herstel liet zien.

De internetfolder wint terrein

Jeannetta Berghahn van markt- en opninieonderzoeksbureau Team Vier presenteerde de actuele ‘Facts & Figures’. De waardering voor folders is van een 7,1 in 2008 gestegen naar een 7,3 in 2009. En 7 van de 10 ondervraagden zouden het missen als er geen ongeadresseerde brievenbusreclame meer zou zijn. Weliswaar lijkt de internetfolder licht terrein te winnen, maar de papieren folder blijft favoriet.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Laatste Graficus

Na 101 jaar houdt vakblad op te bestaan

#pastprintfuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.