Eind vorige week vond De Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. De folder blijkt nog altijd een populair medium: de mediabestedingen en het marktaandeel groeiden vorig jaar.
De brutomediabestedingen van de folder stegen met 2,4%. Het marktaandeel nam toe naar 9,1%. Nieuw in de Top-10 adverteerders waren Kruidvat en Schuitema. De branche Retail liet een opvallende 5,5% stijging te zien. Nielsen Media Research meet deze bestedingen. Zij vermelden dat het laatste kwartaal 2009 tekenen van voorzichtig herstel liet zien.
Jeannetta Berghahn van markt- en opninieonderzoeksbureau Team Vier presenteerde de actuele ‘Facts & Figures’. De waardering voor folders is van een 7,1 in 2008 gestegen naar een 7,3 in 2009. En 7 van de 10 ondervraagden zouden het missen als er geen ongeadresseerde brievenbusreclame meer zou zijn. Weliswaar lijkt de internetfolder licht terrein te winnen, maar de papieren folder blijft favoriet.
Geef een reactie