Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

30 mei, 2010, 4:09 pm | -

Brievenbusfolder favoriet

Eind vorige week vond De Nationale Dag van de Brievenbusreclame plaats. De folder blijkt nog altijd een populair medium: de mediabestedingen en het marktaandeel groeiden vorig jaar.

De brutomediabestedingen van de folder stegen met 2,4%. Het marktaandeel nam toe naar 9,1%. Nieuw in de Top-10 adverteerders waren Kruidvat en Schuitema. De branche Retail liet een opvallende 5,5% stijging te zien. Nielsen Media Research meet deze bestedingen. Zij vermelden dat het laatste kwartaal 2009 tekenen van voorzichtig herstel liet zien.

De internetfolder wint terrein

Jeannetta Berghahn van markt- en opninieonderzoeksbureau Team Vier presenteerde de actuele ‘Facts & Figures’. De waardering voor folders is van een 7,1 in 2008 gestegen naar een 7,3 in 2009. En 7 van de 10 ondervraagden zouden het missen als er geen ongeadresseerde brievenbusreclame meer zou zijn. Weliswaar lijkt de internetfolder licht terrein te winnen, maar de papieren folder blijft favoriet.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Nieuw initiatief

A tot Z Pop-Up

Zie hoe 26 'paper engineers' van over de hele wereld een prachtig pop-up alfabet creëren

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Graphic Means

Herdruk

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.