Boekdrukkunst

Historische e-Canon van Fokke & Sukke (2007)

Bigger than you think

Campagne "Print Powers America"

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd
27 april, 2010, 11:04 pm | -

Dertig jaar Post-it

'A solution waiting for a problem to solve'

De Post-it bestaat deze maand dertig jaar. Het duurde aanvankelijk jaren voor onderzoeker Spencer Silver deze toepassing vond voor zijn speciale lijmsoort: ‘My discovery was a solution waiting for a problem to solve.’ En ook 3M was, zo blijkt uit de eigen geschiedschrijving, vervolgens nog niet direct overtuigd van de zelfklevende gele memoblaadjes. Pas na uitgebreide test werd het product in 1980 op de markt gebracht.
In de Engelse krant The Guardian verscheen afgelopen weekend een kort interview met een van de drijvende krachten achter de Post-it. De nu 83-jarige Geoff Nicholson kijkt trots terug op het succes: ‘Research is the transformation of money into knowledge. Innovation is the transformation of knowledge into money.’ Hij verklaart bovendien nog even waarom de blaadjes die kenmerkende gele kleur hebben: ‘There just happened to be some yellow scrap paper in the lab. Creativity and inspiration are when you see an accident and recognise its value.’

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#pastprintfuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

PrintPaktLive2017

Terugblik in 20 video's

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.