Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

16 maart, 2010, 8:04 am | -

Newspaper Club genomineerd voor Brit Insurance Design Award 2010

De Britse ‘Newspaper Club’ maakt vandaag kans op de internationale ‘Brit Insurance Design Award 2010‘. Eerder deze maand werd het initiatief al eerste in de categorie ‘Graphics’.

Newspaper Club logo

The Newspaper Club

‘The Newspaper Club’ stelt iedereen in staat zijn eigen krant te ontwerpen en drukken, in een oplage van 5 tot 5.000 exemplaren. Op de website kunnen bestanden worden geüpload en kunnen de pagina’s van de krant worden vormgegeven. Door gebruik te maken van de momenten dat de krantenpersen stilstaan als de dagelijkse productie van de kranten achter de rug is, blijft de kostprijs aantrekkelijk: in zwart/wit komt een oplage van 5 exemplaren op £35, in full colour begint de tabel bij 500 exemplaren voor £500.

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.