Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

28 februari, 2010, 2:31 pm | -

‘POD promises to prolong life of book’

[lees ook ‘Printing On Demand redt de krant’ PrintWeek UK]

Voorspellen van de vraag - en dus de juiste oplage - is al sinds Gutenberg een probleem (The Economist)

De Espresso Book Machine (EBM) blijft, zeker na de overeenkomsten met Google (september 2009) en Xerox (januari 2010), een van de mooiste veelbelovende praktijkvoorbeelden van printing on demand. De machine print het binnenwerk en het omslag, en lijmt en snijdt het geheel vervolgens tot een compleet boek (zie video) – allemaal pas op het moment dat de klant het boek koopt, en direct ter plekke, binnen drie minuten.

The Economist laat zich deze week door de EBM inspireren tot het artikel ‘Just press print’, en stelt: ‘New technology promises to prolong the life of the book‘. Het artikel vermeldt interessant cijfermateriaal:

– ongeveer 30% van alle geproduceerde boeken wordt uiteindelijk onverkocht teruggestuurd naar de uitgever;

– ongeveer 6% van alle boeken in Amerika wordt, volgens onderzoek van InterQuest, geproduceerd op tonergebaseerde of inkjet printers;

– dat aantal zal, denkt InterQuest, de komende vijf jaar toenemen tot 15%;

– in 2008 (meest recente cijfermateriaal) werden 285.000 titels on demand of in een kleine oplage geprint – dat was 132% meer dan in 2007 en daarmee werden er voor het eerst meer titels geprint dan dat er in offset werden gedrukt;

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.