Boekdrukkunst

Historische e-Canon van Fokke & Sukke (2007)

Mee op vakantie

De derde hard cover editie van ‘Lees verder’ met een selectie van artikelen, berichten, tweets en columns van Ed Boogaard over het grafische vak in 2016

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)
24 februari, 2010, 8:26 pm | -

Uitstel

Website Kwak & van Daalen & Ronday (KDR) verkeert 'in onderhoud'.... (24-02-2010)

[update 02/03] KDR verder onder Marcomprint als KDR Marcom

[update 25/02] KDR staat stil: failissement op 24/02 uitgesproken.

De Zaanse drukkerij Kwak & van Daalen & Ronday (KDR) heeft voorlopige surseance aangevraagd en onderzoekt volgens vakblad Compres ‘diverse toekomstscenario’s‘. Op Twitter uit @Buitendijks het vermoeden dat KDR morgen failliet gaat en maandag 1 maart onder drukkerij Van Amerongen verdergaat.

[update 02/03] Marcomprint voegt het vorige week failliet verklaarde Kwak & Van Daalen & Ronday (KDR) toe aan haar groep grafische bedrijven, die verder bestaat uit Drukkerij van Amerongen (Amersfoort), Digital Printing Partners (Houten), Drukkerij Graféno (Rotterdam) en VOB (Hardenberg). Deze groep maakte zich onder leiding van directeur Ronald Zwaan halverwege 2009 los uit het faillissement van de Giethoorn Media Groep.

KDR gaat sinds gisteren, onder de naam KDR Marcom, met vier mensen verder in Zaandam. Het drukwerk wordt elders vervaardigd – er staan geen persen meer in de voormalige drukkerij. KDR-directeur Rebecca van Kooperen zegt in het vandaag uitgegeven persbericht zich nu ‘te focussen op het verlenen van optimale dienstverlening aan onze relaties’ en meent hen ‘een bredere propositie‘ te kunnen bieden onder de Marcomprint-vlag.

Ronald Zwaan, commercieel directeur Marcomprint, stelt in hetzelfde persbericht: ‘Marcomprint verstevigt door deze overname haar positie in Noord West Nederland en optimaliseert op dit moment haar grafische bedrijven. Door kennis en productiemiddelen binnen de groep bij elkaar te brengen, speelt Marcomprint efficiënt in op een uitdagende periode. Wij grijpen de huidige recessie aan om anticyclus [sic] te investeren en onze schaalgrote [sic] c.q. dienstverlening uit te breiden.’


Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Keerpunt

ING: 'Grafische industrie kan weer omhoog kijken'

Nieuwe Nike

A typographic ode to London Transport’s typeface, Johnston100

Dutch Design Week

Terugblik in 22 video's