Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

24 februari, 2010, 8:26 pm | -

Uitstel

Website Kwak & van Daalen & Ronday (KDR) verkeert 'in onderhoud'.... (24-02-2010)

[update 02/03] KDR verder onder Marcomprint als KDR Marcom

[update 25/02] KDR staat stil: failissement op 24/02 uitgesproken.

De Zaanse drukkerij Kwak & van Daalen & Ronday (KDR) heeft voorlopige surseance aangevraagd en onderzoekt volgens vakblad Compres ‘diverse toekomstscenario’s‘. Op Twitter uit @Buitendijks het vermoeden dat KDR morgen failliet gaat en maandag 1 maart onder drukkerij Van Amerongen verdergaat.

[update 02/03] Marcomprint voegt het vorige week failliet verklaarde Kwak & Van Daalen & Ronday (KDR) toe aan haar groep grafische bedrijven, die verder bestaat uit Drukkerij van Amerongen (Amersfoort), Digital Printing Partners (Houten), Drukkerij Graféno (Rotterdam) en VOB (Hardenberg). Deze groep maakte zich onder leiding van directeur Ronald Zwaan halverwege 2009 los uit het faillissement van de Giethoorn Media Groep.

KDR gaat sinds gisteren, onder de naam KDR Marcom, met vier mensen verder in Zaandam. Het drukwerk wordt elders vervaardigd – er staan geen persen meer in de voormalige drukkerij. KDR-directeur Rebecca van Kooperen zegt in het vandaag uitgegeven persbericht zich nu ‘te focussen op het verlenen van optimale dienstverlening aan onze relaties’ en meent hen ‘een bredere propositie‘ te kunnen bieden onder de Marcomprint-vlag.

Ronald Zwaan, commercieel directeur Marcomprint, stelt in hetzelfde persbericht: ‘Marcomprint verstevigt door deze overname haar positie in Noord West Nederland en optimaliseert op dit moment haar grafische bedrijven. Door kennis en productiemiddelen binnen de groep bij elkaar te brengen, speelt Marcomprint efficiënt in op een uitdagende periode. Wij grijpen de huidige recessie aan om anticyclus [sic] te investeren en onze schaalgrote [sic] c.q. dienstverlening uit te breiden.’


Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.