FD.tv had vorige week een primeur. Onder de titel ‘Drukkerijen met de rug tegen de muur‘ reageerde KVGO-voorzitter Cees
Verweij voor de camera op de ontwikkelingen bij de Thieme Grafimedia Groep. Nou ja, hij analyseerde eigenlijk de situatie in de branche, want het woord ‘Thieme’ valt alleen in de inleiding van de verslaggever.
Letterlijk zegt Verweij:
‘Structurele problemen in de communicatie-industrie zijn dat er een verschuiving is in het gebruik van media. Het drukken, het gedrukte woord, is niet meer de enige manier om te communiceren.’
‘Wij zien voor de branche zeker mogelijkheden maar we zullen de scope wat moeten verwijden. We zullen veel meer als creatieve media-ondernemers moeten optreden.’
‘Uiteraard zijn er ontwikkelingen gaande op het internet maar aan de andere kant zie je duidelijk dat bedrijven trouw blijven aan hun grafische leverancier. En terecht, want er is een vertrouwensband en dan is een half woord genoeg om een goede productie te krijgen. En dat is voor heel veel bedrijven nog steeds erg belangrijk.’
In zijn Koppermaandag-speech, begin dit jaar, wees Verweij de branche op de mogelijkheden die het internet en de nieuwe media bieden: ‘Grafische bedrijven moeten communicatiecentra worden. Gebruik de nieuwe media, ontwikkel er iets in.’
Geef een reactie