Boekdrukkunst

Fokke & Sukke canon

Bigger than you think

Campagne “Print Powers America”

 

Druk plaat

_ G. Hamilton IV - 'If I possessed a printing press...' (1957)

GreatBookRobbery

Oude boeken geroofd

Lees meer

Begin maart is De Grafische Vakpers van start gegaan – een nieuw initiatief van Alex Kunst en Ed Boogaard.

Nieuwe artikelen verschijnen nu eerst op ons portal voor onafhankelijke vakinformatie. Meld je aan en bouw mee aan het platform.

20 februari, 2010, 11:52 am | -

Visie Verweij: ‘Branche moet scope verwijden’

Dat mag op een tegeltje (te bestellen voor €6,95)

FD.tv had vorige week een primeur. Onder de titel ‘Drukkerijen met de rug tegen de muur‘ reageerde KVGO-voorzitter Cees
Verweij
voor de camera op de ontwikkelingen bij de Thieme Grafimedia Groep. Nou ja, hij analyseerde eigenlijk de situatie in de branche, want het woord ‘Thieme’ valt alleen in de inleiding van de verslaggever.

Letterlijk zegt Verweij:

Structurele problemen in de communicatie-industrie zijn dat er een verschuiving is in het gebruik van media. Het drukken, het gedrukte woord, is niet meer de enige manier om te communiceren.’

‘Wij zien voor de branche zeker mogelijkheden maar we zullen de scope wat moeten verwijden. We zullen veel meer als creatieve media-ondernemers moeten optreden.’

FD.tv Cees Verweij

Cees Verweij op FD.tv

‘Uiteraard zijn er ontwikkelingen gaande op het internet maar aan de andere kant zie je duidelijk dat bedrijven trouw blijven aan hun grafische leverancier. En terecht, want er is een vertrouwensband en dan is een half woord genoeg om een goede productie te krijgen. En dat is voor heel veel bedrijven nog steeds erg belangrijk.’

In zijn Koppermaandag-speech, begin dit jaar, wees Verweij de branche op de mogelijkheden die het internet en de nieuwe media bieden: ‘Grafische bedrijven moeten communicatiecentra worden. Gebruik de nieuwe media, ontwikkel er iets in.’

Geef een reactie

Je kan deze HTML-tags gebruiken

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

#PastPrintFuture

Over 25 jaar digitaal drukken

Radiografisch

podcast Grafische Gesprekken

Ja Sticker

Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’

Graphic Means

Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.

Klik op de afbeelding voor de trailer.

Herdruk

"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"

#happydrupa

The 'happy drupa' Playmobil figurines were a souvenir from drupa 1982. In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.