InfoTrends onderzocht het bereik achter de brievenbus. In Europa wordt ongeadresseerde post van een onbekende afzender door bijna driekwart van de ontvangers direct ongeopend en ongelezen weggegooid. Zelfs geadresseerde mailings van bekende afzenders verdwijnen in ruim 20 procent van de gevallen direct in de papierbak. Alleen rekeningen en bankafschriften mogen op ruime belangstelling rekenen: ruim 98 procent van de ontvangers neemt kennis van de inhoud.
Lees meer:
CBS Industriemonitor: papier plus, grafische min 10 oktober 2010 De laatste editie van de maandelijkse Industriemonitor van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) constateert dat de gezamenlijke "papier- en grafische industrie in augustus 2010…
InPrint: inkjet verlegt de grenzen 12 april 2014 "Door direct op flessen te printen kun je miljoenen besparen op etiketten" Videoverslag over InPrint door Leon van Velzen en Ed Boogaard: ‘Ink on Everything’…
Inkt moet er ook weer af kunnen 12 oktober 2009 Vorig jaar, tijdens drupa, wist ineens de INGEDE de aandacht te trekken. Was inkjet net lekker bezig met een definitieve doorbraak in de grafische industrie,…
Zie hoe 26 'paper engineers' van over de hele wereld een prachtig pop-up alfabet creëren
Laatste Graficus
Na 101 jaar houdt vakblad op te bestaan
#pastprintfuture
Over 25 jaar digitaal drukken
Radiografisch
podcast Grafische Gesprekken
Ja Sticker
Branche lanceert ‘Zetjebrievenbusopgroen’
Graphic Means
Documentaire 'Graphic Means' (2017): hoe het grafische proces van ontwerp tot publicatie verliep toen er nog geen computers bestonden.
Klik op de afbeelding voor de trailer.
Herdruk
"Na veertig jaar is op veler verzoek het zeldzame en hoog gewaardeerde NUMMER 6 van FURORE herdrukt"
#happydrupa
The 'happy drupa' Playmobil figurines
were a souvenir from drupa 1982.
In 2016, they revisited Düsseldorf to touch the future. Ed Boogaard managed to capture some of their #happydrupa highlights.
THE ORIGINAL? Honda Motorbikes Brazil – 2001 “Everyone’s born dreaming of a Honda” Agency : DM9 DDB Sao paulo (Brazil) LESS ORIGINAL Honda Motorbikes Spain – 2019 “The power of love” Agency : Made in Space (Spain)
THE ORIGINAL? Stockholm Pide – 2013 “The fight for LGBT rights continues. #GoWest” Source : Adsoftheworld Agency : M&C Saatchi Stockholm (Sweden) LESS ORIGINAL Aviatur – LGBT Pride Day – 2019 “Love is celebrated. Even where it’s forbidden” Source : Adsoftheworld Agency : Sancho BBDO Bogota (Colombia)
De eerste zes studenten van de Master Journalistiek van de Rijksuniversiteit Groningen zijn begonnen aan de ‘profilering online’. En we doen meteen iets bijzonders. De zes gaan, elk via een eigen thema, aan de slag met onderwerpen die van belang zijn in de belevingswereld van jongeren tot pakweg 35 jaar. Dat doen ze door heel goed gebruik […]
Leave a Reply