Uitgerekend op Prinsjesdag kreeg ik bericht dat mijn krediet aan Award Miles binnenkort dreigt te vervliegen. ‘Flying Blue’ stuurde mij een persoonlijk foldertje om mij daar aan te herinneren: ik heb al bijna 20 maanden geen Sky Team-vlucht meer gemaakt. ‘Besteed ze nu voordat ze vervallen, of maak een vlucht om de geldigheid met 20 maanden te verlengen’, luidt het advies.
De folder, een A4-tje over de lengte gevouwen in een vensterenvelop die mij vanuit Parijs is toegestuurd, is tweezijdig in full colour bedrukt. En aan de glans van de inkt te zien is dat niet op een offsetpers maar op een printer gebeurd. Misschien iets minder mooi, maar printen schept extra mogelijkheden: op die manier kun je de folder helemaal op de ontvanger afstemmen, zowel in tekst als in beeldmateriaal.
Dat personaliseren is helaas nauwelijks gebeurd. Natuurlijk: mijn naam (‘Heer BOOGAARD’), mijn gespaarde Award Miles-totaal, de vervaldatum en mijn Flying Blue-nummer staan in de tekst vermeld.
Maar waarom staan er niet een paar aanbiedingen vermeld die ik nu zou kunnen boeken met mijn tot nu toe vergaarde Miles? Of misschien slimmer nog: vluchten die ik me bijna kan veroorloven, maar waarvoor ik eigenlijk nog even door zou moeten sparen?
Waarom staan er uitsluitend vakantiekiekjes van zon, zee en strand afgebeeld – Flying Blue weet toch met welke bestemmingen ik mijn Miles bij elkaar heb gevlogen en zou daar dus op in kunnen spelen. (Ik moest het zelf ook even opzoeken maar mijn laatste vlucht, bijna 20 maanden geleden, was een retourtje Londen – op één dag heen en weer).
Allemaal informatie die ze op basis van hun eigen gegevens makkelijk, en voor hetzelfde geld, hadden kunnen toevoegen aan mijn persoonlijke folder.
Ze laten het bij verwijzingen naar de website. Maar ik ben mijn inlogcode natuurlijk allang vergeten, na bijna 20 maanden…
Geef een reactie